Dela nyhet
Åre SLK arrangerar SM - hälsning från tävlingsledaren
29 feb, 13:03 0 kommentarer
Shout out till hela klubben!!
Idag har vi fått en väldigt viktig hälsning från Michel Carlsén – vår eminente tävlingsledare för SM i SuperG och Storslalom som går av stapeln vecka 12. Att vi, Åre SLK får arrangera SM för både juniorer och seniorer är en ära i sig och det vore väldigt härligt att kunna leverera fantastiska tävlingar. För att kunna göra det behövs hjälp. All möjlig hjälp, inte bara i backen. Snälla ta fem minuter, läs Michels hälsning nedan och fundera på om du har möjlighet att ställa upp. Det vore för klubben och våra aktiva ovärderligt. Det är också ett alldeles ypperligt tillfälle för oss med yngre barn att skaffa oss erfarenhet och kunskap så vi säkerställer att klubben kan fortsätta vara den klubb vi vill vara även i framtiden. Stort tack!!
Jag behöver din hjälp!!
Åre-slk arrangerar SM i Störtloppet 18-21mars i SuperG och Storslalom för juniorer och seniorer.
Startavgifterna som intäkt för dessa tävlingar är mycket avgörande för klubbens alpina verksamhet.
En tävlingsledares största utmaning är inte tävlingen i sig, utmaningen är att fylla upp bemanningen!!
Alla vi som har våra barn i klubben behöver dra vårat strå till stacken.
Du behövs!
Såhär ser SM planeringen ut:
17/3 Förberedelser i backen och målområdet (nätning, målfålla, några tält, grill, flaggor, kablar…)
17/3 Åkarmiddag i Arenan (stora konferens salen) 18-21 med lite intressanta gäster)
18/3 SG Jr SM d/h
19/3 SG SM d/h
20/3 GS SM d/h
21/3 GS Jr SM d/h
21/3 Nedplockning av allt (tar ca 2tim för 30st)
För att få och kunna genomföra denna tävling behövs såklart olika uppgifter utföras, vissa svårare och vissa lätta.
Du behöver inte vara rädd för oss, tvärt om, du kommer vara mer uppskattad än du anar!
Alla har vi gått den vägen…….
Självklart har vi alla olika förutsättningar att kunna styra våran tid/arbete, jag ber bara om det möjliga såklart.
Detta är ett utmärkt tillfälle att knyta samman äldre gruppers föräldrar med de yngre grupperna, det bygger styrka och uthållighet för klubbens framtid.
Väl på plats är det också väldigt roligt blandat med lite svett såklart!
Mat kommer vi alla få och mycket god dessutom, vi kör grillning i målområdet med hög kvalitét för dels försäljning samt såklart gratis för oss funktionärer.
Ingen ska vara hungrig under dagen!
Målet för mig är att Åre-slk ska vara landets bästa arrangör av alpina tävlingar som gör att man längtar efter att tävla hos oss!!
Det är roligare att ”sälja” tävlingar än att sälja toalett papper.
Nu kör vi, följande önskas:
Mellantid 1st 2dagar (20-21/3) - Du trycker på en knapp för mellantid, inga skidkunskaper behövs.
Handtid mål 1st 1dag (21/3) – Du sitter inne och trycker på en knapp i målhuset plan 2.
Översläppsvakt i målområdet 1st 4dagar (18-21/3) - Du har ett vakande öga så ingen kryper in i backen från parkeringen.
Målare 1st 4dagar (18-21/3) - Du har en ”ryggsäck” ca 20kg med färg och målar blått i banan, skidkunnig!! Ansvarig finns som stöd, ni jobbar tillsammans.
Hasare 10st 2dagar (20-21/3 GS) – Ni hasar enligt instruktioner av has chef i banan, goda skidkunskaper.
Banpatrull 4st 2dagar (20-21/3 GS) – Ni fixar portar, flaggor etc under race. Här behövs mycket goda skidkunskaper samt hantera borrmaskin och lite stress. Lite rock´n roll kan man säga!
Grillpersonal 1st 4dag (18-21/3) – Du ingår i ett grymt team!
Prisjägare!! (före race !!)– För de som vill och törs! Nyttja de kontakter du har eller gå runt på byn och ragga sakpriser av olika slag till prisutdelningarna. Vi har både penningpriser, sakpriser efter placering, utlottningspriser. Sälj in tävlingen och se hur långt det bär!! Vi kan såklart se till att företag syns i målområdet med flaggor/ banders om dom har sådant.
Dessa sysslor kan alltså delas upp per dag, dock helst ej halvdagar av praktiska skäl.
Om du har funderingar är det bara kontakta mig, Michel Carlsén 0708-114499.
Anmäl till mig (uppgift, dag samt telefonnummer)på michel.arevvs@gmail.com så lägger jag in dig i ett google drive dokument som du sedan får del av, där ser du hela bemanningen mm
Du kommer även bli inlagd i en WhatsApp grupp för oss i organisationen där all löpande info kommer.
Vi ses i backen!!
Michel Carlsén
Tävlingsledare