Dela nyhet
Viktigt. Läs ang funktionärsskap 18/5
15 maj, 07:18 1 kommentar
Inför Marmakampen nu på lördag 18/5:
Fantastiskt roligt att vi fått så många anmälda till vårt 40-årsjubileum! Hela 163 startande och 485 grenstarter, dessutom sommarväder utlovat.
Det kommer krävas lite mer av oss än tidigare år och dagen kommer bli lite längre. Samling 08.45 för fördelning av funktionärssysslor, framplockning och sista tillsnyggning. Första start 10.00, sista grenstarter 15.45
Samtliga som har anmälda barn kommer tilldelas två funktionärsuppdrag, utom de som meddelat förhinder. Vi är därmed drygt 60 st och för att tävlingen ska flyta behövs att ca 35-40 st jobbar samtidigt, vilket förhoppningsvis medger att man kan få en liten paus ibland. Ni som har yngre barn som behöver passning mellan grenarna får gärna försöka fixa barnvakter. Det flöt väldigt fint förra året och vi hoppas på samma sak i år. Ta gärna med egna stolar om ni behöver sitta vid era grenar.
Tdigare år har jag fördelat er på respektive grenar. Denna gång tillsätter vi grenledare och fördelar sedan ut er vid genomgången. Det saknas fortfarande några som kan mata in resultat på Easyrecord. Det är relativt enkelt att lära sig. Kan du tänka dig att hjälpa till med det, så meddela undertecknad. Du behöver egen dator el platta med dig. Wifi finns.
Det som kommer finnas att välja på är:
Längd 1.
Tresteg/längd 2.
Kula 1.
Kula 2.
Höjd.
Löpning.
Kiosk/servering.
För er som är nya handlar det om mätning, krattning, vindmätning, höjningar, mm. Enkla uppgifter som grenledarna kommer hjälpa er med.
Ni som absolut inte kan komma 2 funktionärer per familj och heller inte lyckas lösa barnpassning, måste senast torsdag 16/5 meddela tävlingsledaren. Det kommer bli en lång varm dag, så avbytning lär behövas.
Vi behöver även några extra bord och stolar till goodiebagsen, funktionärsjobbet, pokaler, mm, så har du det meddela i kommentarsfältet. Det finns lite parasoller och några tält. Men fler tält önskas också, både för funktionärer och aktiva.
Vi önskar även att varje familj tar med en kaffetermos ( märk m namn), samt något fika till 4-6 pers för försäljning. ( Märk om allergivänligt)
Det kommer förhoppningsvis bli en riktigt festlig heldag med goodibags, pokaler, nummerlappslotteri och en massa glada barn.
Tidsprogram och PM är i princip klart.
Väl mött på lördag 8.45.☀️
Tävlingsledare Claes Littorin. 0708569692
Kommentarer
Lisa Ivarsson 17 maj, 08:31
Jag har 2 st bord som jag tar med. Det är de bord som vi förra året använde till kiosken.