Forum
TillbakaTräning under covid |
---|
Vi är egentligen i samma läge som i våras, vad tycker ni kör vi på som vanligt (utomhus självklart) eller ställer vi in?
Robert Löfqvist 31 okt 2020 |
Svar (10 st) |
---|
Svårt. Ska vi följa råden borde vi väl avstå men ute känns väl ändå rätt ok? Jag är med om det blir tillräckligt många som vill. |
Instämmer med tidigare. Jag kan imorgon. |
Jag kan också |
Jag kan ocksa plus 1 |
Jag hoppar över ett tag. Vad säger klubben? Eller det är upp till oss att bestämma? |
Hej gubbar Här är vad som är utkommunicerat från klubben. Föreningar ska avstå från alla matcher inkl. träningsmatcher och matcher utanför regionen samt gemensamma träningar. Detta gäller både fotboll och futsal. Undantag gäller för barn och unga födda 2005 eller senare. Så tyvärr innebär det att vi inte kan köra vår träning i oldboys. |
Hej! Var inne på GFF och tittade också och tyvärr blir det som Janne säger. Vi kan helt enkelt inte bedriva träning med de nya riktlinjerna. I och för sig gäller inte riktlinjerna de högsta serierna i Sverige men hur mycket jag än vänder och vrider på det får jag inte Oldboys till att hamna i den kategorin ;-). Vi ställer in och kör egenträning tills det lättar helt enkelt. Håll er friska där hemma så hörs vi! /Henrik |
Hallå, om jag förstått det rätt så är riktlinjerna från 11 januari att alla åldrar får träna utomhus. Hur ser det ut för oss? Finns det någon tanke på att dra igång träning ute i januari? Så spelsugen :-) |
Jag är på. Skulle vara kul. |
När vi får klartecken från klubben kan vi köra igång igen. Än så länge har jag inte hört något. Tyvärr kan vi inte träna i egen regi eftersom vi använder klubbens anläggningar. Själv har jag haft Covid-19 sen drygt 2 veckor. Även om jag är på bättringsvägen så är jag inte spelklar än. Jag tror att det är bra att vara försiktiga nu. Viruset sprider sig som en löpeld och det är ingen höjdare att ha det. Jag förstår att alla är spelsugna men det är nog klokast att ha lite tålamod. |