Forum
TillbakaTräningsläger i Rörö |
---|
Hej på er! På fredag den 19 augusti begär vi oss vidare på nästa äventyr för truppen. Vi reser ut mot Rörö för ett träningsläger och förberedelser inför hösten. Avresa sker fredag den 19 augusti och samling är klockan 16:45 på Lilla Varholmen (Hållplats) där färja 1 klockan 17:05 tar oss till Hönö. Vi kör vidare mot Burö färjeläge där våran färja 2 avgår 17:40 till Rörö. Från Burö färjeläge har killarna med sig sin packning och bär på färjan (detta då färjan är liten och alla bilar får inte plats), det kommer vara 1-3 bilar för packning av fotbollsmaterial samt mat. Vi kommer att behöva hjälp av föräldrar för skjuts till Burö färjeläge och vi behöver få plats med 26 spelare. Vänligen kommentera detta inlägg nedan om ni vet att ni kan hjälpa till att köra på fredag eftermiddag 19 augusti samt antalet platser. Vi kommer att bo på en skola och detta innebär att man skall ha med sig följande: Packlista: - Luftmadrass/annat bekvämt liggunderlag - Sängkläder (täcke, kuddar, örngott, lakan, påslakan) - Handduk, schampo, tandborste, tandkräm - Träningskläder för flera träningar - Vanliga kläder att ha på sig (kläder efter väder), strumpor, kalsonger, tofflor eller bekväma skor - Allergitabletter eller annan typ av medicin som är viktig för killarna personligen - Bok, hörlurar, laddare - Badkläder När vi ankommer fredag eftermiddag kommer vi att genomföra ett teoripass och sedan är det dags för middag, detta innebär att killarna bör ha ätit någon lunch hemma. Matlagningen kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar. Följande pass vid matlagning behöver vi eran hjälp, minst 2 föräldrar per pass. Fredag kväll - grilla korv Lördag kväll - tacobuffé Söndag lunch - grilla hamburgare Vänligen kommentera detta inlägg om ni vet att ni kan hjälpa till med matlagningen vid något av passen. Övriga måltider så som frukost och kvällsmat sköts av spelarna och tränare, lördag lunch hjälper Charlies föräldrar till. Killarna kommer sedan få information om det specifika schemat under träningslägret, i stora drag ska vi träna och förbereda oss för hösten, att fortsätta arbeta med gruppen och dess utveckling samt individens utveckling. Beräknad utcheckning är efter lunch på onsdagen och här kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar med städningen. Vi räknar med att ta färjan från Rörö klockan 17:05 och är framme i Burö färjeläge klockan 17:25, här kommer vi också behöva eran hjälp för att hämta killarna. Sedan går det färja varje 10e minut från Höno till lilla varholmen. Här finns mer info om tidtabell ut till Rörö: https://www.trafikverket.se/globalassets/nordoleden_100156_utg_24_12s_plano_april_2022_w.pdf Vid frågor eller funderingar hör av er till Tarik Tarik Zildzic 12 aug 2022 |
Svar (15 st) |
---|
Hej jag har plats i bilen för 3 spelare . Mvh Mikael Karlsson |
Micke, Kristian behöver skjuts. |
Jonas och Kristian åker fram och tillbaka till Rörö med mig och Alexander så det finns 1 plats kvar. Ring mig direkt 0704232515 om någon behöver skjuts. Bättre att ringa så håller vi nere på alla aviseringar i detta forum. Mvh Mikael |
Jag kan hjälpa till vid matlagning på fredag kväll och har plats för 5 spelare i bilen utöver Henry och mig. |
Vi kan hjälpa till under dagen på lördag med att förbereda mat mm. Kan tyvärr inte köra ut killarna på fredag eller hem på söndag. |
Tack Ola! Tord Öhman har också anmält sig till fredagens korvgrillning. Då är ni två på plats. Tack Fischer. Bra då är vi där under lördagen och ordnar inför tacobuffé. Behövs fortfarande någon/några frivilliga som kan ställa fram och värma köttet på lördagkvällens tacobuffé. Allt kommer troligen vara stelt och hackat av oss andra på dagen. Behövs även folk till söndagens städ och hanburgergrillning. Marcus |
Vi kan skjutsa på fredag och har en plats till i bilen. Veronica och jag kan även hämta. Vi kan också hjälpa till på söndagens lunch. Pierre & Veronica |
Vi kan oxå hjälpa till på söndagen med att städa och med att köra hem, troligtvis kan vi även hjälpa till med lunchen om det behövs. Beroende på vilken tid lunchen är? Mvh Sandra och Andreas (en av oss kommer bara, den andra är hemma m lillasyster.) |
Jag kan hjälpa till på söndagen med att städa och med att köra hem, Mvh adrienne |
Vi kan skjutsa både till Hönö på fredag och hem från Hönö på söndagen samt hjälpa till med städningen. Har plats för 3 killar förutom Hugo. |
Jag kommer ut till Rörö runt lunch på lördag och hjälper till med middagen på kvällen. |
Hej, jag kan också köra till Rörö imorgon och även hjälpa till med korvgrillningen om det behövs! Har plats för Oliwer+3! |
Nu ser det ut som vi har tillräckligt med föräldrar för att få maten att rulla under lägret. Jag hoppas att jag fått ihop det rätt nu. FÖRÄLDRAANSVAR: Fredag middag Tord Öhman (åker ut lite tidigare för transport av matvaror) Ola Möller Eva Velagic Lördag frukost Tränare + spelare Lördag lunch Marcus Warnby Mattias Fischer Tord Öhman Lördag middag Peter Färdig (vi är några som hjälps åt att förbereda maten för kvällen redan på dagen) Söndag frukost Tränare + spelare Söndag lunch Pierre & Veronica Andersson Marcus & Åsa Warnby Söndag städ Sandra Olofsson Adrienne Galambos Linus Johansson MAT Fredag middag: Grillade lammkorvar & kycklingkorvar med bröd En läsk var Lördag frukost: Småyoghurt Juice Mjölk Ostsmörgås Lördag lunch: Currykycklinggryta med ris En läsk var Lördag middag: Tacobuffé gjord på nötkött, tomater, majs, lök, sallad, osv. Söndag frukost: Småyoghurt Juice Mjölk Ostsmörgås Söndag lunch: Hamburgare (nötkött) med bröd, ost, tomat, sallad, lök, osv. En läsk var Mellanmål: Bananer, äpplen, kexchoklad, dricka Nu håller vi tummarna för att vädret blir bra! /Marcus |
Hej igen, Jag tänkte försöka klämma av foton på alla spelare som är med på lägret och kanske en gruppbild. Vore kul om alla tog med sig matchtröja så blir det enhetligt. Alltså: se gärna till att matchtröjan kommer med. |
Hej! Anton saknar sitt knäskydd efter lägret på Rörö. Är det någon som råkat få med sig detta? //Peter |