Nytt samarbete med Svenska Fotbollförbundet

Vi är glada över att vårt nya samarbete med Fogis och Svenska Fotbollförbundet nu är lanserat!

Samarbetet syftar till att säkerställa att matchändringar, resultat och tabeller uppdateras snabbare på hemsidan, i Svenskalag-appen och i alla kalendrar som föreningens medlemmar prenumererar på.

Tidigare har vi normalt uppdaterat ändringar inom 24 timmar. Detta nya samarbete gör det möjligt för oss att uppdatera matchändringar, resultat och serier bara några sekunder efter att ändringen görs i Fogis.

- Detta är en jätteviktig service som vi vill ge till våra föreningar, säger Robert Larsén, VD på Svenskalag.se.

- När man har importerat spelschemat till sin lagsida ska man aldrig behöva tänka på att ändra tid eller plats manuellt. Samma sak gällande resultat eller om matchen blir uppskjuten eller inställd, sådant vill man ska slå igenom på en gång. Detta är nu möjligt! Samarbetet med SvFF gör att vi sparar mycket tid för alla fotbollsledare, föräldrar och spelare i Svenskalag.se. Något vi är jätteglada för, avslutar Robert Larsén.